• Bahasa Melayu
  • English
Search

PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN BULAN APRIL 2025

Jenis Perkhidmatan

Janji/

Sasaran

Bahagian/

Seksyen Bertanggungjawab

Menepati Piagam Pelanggan

Melebihi Piagam Pelanggan

Catatan

Jumlah

%

Jumlah

%

(Menepati tempoh/standard yang ditetapkan)

Melebihi tempoh/ standard yang ditetapkan)

Pengurusan Latihani. Membangun dan menambah baik modul/ kurikulum kursus sekurang-kurangnya satu (1) kali dalam setahun.Bahagian Penyelidikan dan Pembangunan

Sesi Pemukiman Pembangunan dan Penambahbaikan Modul Sektor Tanah dan Ukur Negara 2026 akan diadakan pada 15 – 17 Julai 2025 di INSTUN.

 

ii. Mengedarkan Buku Program INSTUN kepada pelanggan sebelum 15 Disember pada setiap tahun.Bahagian Penyelidikan dan Pembangunan

Buku Program Latihan Sektor Tanah dan Ukur Negara Tahun 2026 akan diedarkan selewat-lewatnya pada 15 Disember 2025 tertakluk kepada kelulusan percetakan buku program.

 

iii. Mengedarkan surat pelawaan kursus kepada pelanggan/ peserta selewat-lewatnya 3 minggu sebelum tarikh kursus.

 

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

 

Bahagian Ukur dan Pemetaan

 

Bahagian Teknologi Maklumat

BPPT – 5

 

BUP – 5

 

BTM – 2

 

 

 

100

  

Semua surat pelawaan kursus telah berjaya diedarkan mengikut tempoh yang ditetapkan.

 

 

 

iv. Memaklumkan peserta kursus mengenai pembatalan kursus selewat-lewatnya 1 minggu sebelum tarikh kursus.

 

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

 

Bahagian Ukur dan Pemetaan

 

Bahagian Teknologi Maklumat

BPPT – 0

 

BUP – 0

 

BTM – 0

Tiada pemakluman pembatalan kursus dilakukan kerana semua kursus berjaya dilaksanakan dalam tempoh yang ditetapkan.

 

v. Melaksanakan tidak kurang daripada 80% program latihan yang dirancang setiap tahun

 

 

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

 

Bahagian Ukur dan Pemetaan

 

Bahagian Teknologi Maklumat

 

BPPT – 5

 

BUP – 5

 

BTM – 2

 

 

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kursus yang dijadualkan pada bulan April telah berjaya dilaksana mengikut tarikh yang ditetapkan.

 

vi. Memastikan kursus tidak dirancang (ad-hoc) yang diadakan setiap tahun tidak melebihi 10% dari program latihan yang dirancang setiap tahun.

 

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

 

Bahagian Ukur dan Pemetaan

 

Bahagian Teknologi Maklumat

BPPT – 0

 

BUP – 0

 

BTM – 0

Tiada kursus ad-hoc dilaksanakan bagi bulan April 2025.

 

Pengurusan Aduan

vii. Memberi maklum balas kepada setiap aduan dan pertanyaan dalam tempoh selewat-lewatnya (1) hari.

 

Seksyen Perhubungan Awam, Bahagian Pentadbiran dan KewanganTiadaTiada aduan yang diterima pada bulan April 2025
Pengurusan Kewanganviii. Menyelesaikan bil-bil bayaran selewat-lewatnya 14 hari.

Seksyen Kewangan,

Bahagian Pentadbiran dan Kewangan

73 bil (RM224,513.64)

 

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

●    Semua bil berjaya diselesaikan dalam tempoh yang ditetapkan.

 

●       Jumlah keseluruhan bil dari Januari hingga April 2025:

292 bil

(RM745,989.20)

 

Perkhidmatan Perpustakaan

ix. Menyediakan khidmat perpustakaan setiap hari bekerja mulai 8.30 pagi hingga 5.00 petang dan dilanjutkan sehingga pukul 7.00 malam bagi hari yang terdapat program kursus di kampus INSTUN.

 

Seksyen Perpustakaan dan Penerbitan, Bahagian Penyelidikan dan Pembangunan

Perpustakaan beroperasi pada setiap hari bekerja selama 8 jam dan 30 minit.

 

 

100

 

 

 

 

 

 

100

 

 

 

 

 

●       Perkhidmatan perpustakaan beroperasi mengikut waktu yang ditetapkan.

 

●       Jumlah pengunjung ke perpustakaan pada bulan April 2025:

 

*Kekerapan pengguna mengunjungi perpustakaan: 436

 

●       Aktiviti:

–        2 aktiviti

Program Jom Baca Bersama 10 minit (24 April 2025)

 

Program Jom sihat. Tarikh pelaksanaan:

9 April 2025

16 April 2025

23 April 2025

30 April 2025