• Bahasa Melayu
  • English
Search

PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN BULAN JUN 2025

Jenis Perkhidmatan

Janji/

Sasaran

Bahagian/

Seksyen Bertanggungjawab

Menepati Piagam Pelanggan

Melebihi Piagam Pelanggan

Catatan

Jumlah

%

Jumlah

%

(Menepati tempoh/standard yang ditetapkan)

Melebihi tempoh/ standard yang ditetapkan)

Pengurusan Latihani. Membangun dan menambah baik modul/ kurikulum kursus sekurang-kurangnya satu (1) kali dalam setahun.Bahagian Penyelidikan dan PembangunanSesi Pemukiman Pembangunan dan Penambahbaikan Modul Sektor Tanah dan Ukur Negara 2026 akan diadakan pada 28-30 Julai 2025 di INSTUN.
ii. Mengedarkan Buku Program INSTUN kepada pelanggan sebelum 15 Disember pada setiap tahun.Bahagian Penyelidikan dan PembangunanBuku Program Latihan Sektor Tanah dan Ukur Negara Tahun 2026 akan diedarkan selewat-lewatnya pada 15 Disember 2025 tertakluk kepada kelulusan percetakan buku program.
iii. Mengedarkan surat pelawaan kursus kepada pelanggan/ peserta selewat-lewatnya 3 minggu sebelum tarikh kursus.

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

Bahagian Ukur dan Pemetaan

Bahagian Teknologi Maklumat

BPPT – 4

BUP – 5

BTM – 4

100 

Semua surat pelawaan kursus telah berjaya diedarkan mengikut tempoh yang ditetapkan.

BTM: TME03/25, TME04/25, TM06/25 & TM07/25

iv. Memaklumkan peserta kursus mengenai pembatalan kursus selewat-lewatnya 1 minggu sebelum tarikh kursus.

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

Bahagian Ukur dan Pemetaan

Bahagian Teknologi Maklumat

BPPT – 0

BUP – 0

BTM – 0

Tiada pemakluman pembatalan kursus kerana semua kursus berjaya dilaksanakan seperti yang dijadualkan.
v. Melaksanakan tidak kurang daripada 80% program latihan yang dirancang setiap tahun

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

Bahagian Ukur dan Pemetaan

Bahagian Teknologi Maklumat

 

BPPT – 4

BUP – 5

BTM – 4

100Kursus yang dijadualkan pada bulan Jun 2025 telah berjaya dilaksanakan mengikut tarikh yang ditetapkan.
vi. Memastikan kursus tidak dirancang (ad-hoc) yang diadakan setiap tahun tidak melebihi 10% dari program latihan yang dirancang setiap tahun.

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

Bahagian Ukur dan Pemetaan

Bahagian Teknologi Maklumat

BPPT – 0

BUP – 0

BTM – 0

 Tiada kursus tidak dirancang (ad-hoc) pada bulan Jun 2025.
Pengurusan Aduanvii. Memberi maklum balas kepada setiap aduan dan pertanyaan dalam tempoh selewat-lewatnya (1) hari.Seksyen Perhubungan Awam, Bahagian Pentadbiran dan KewanganTiada   Tiada aduan yang diterima pada bulan Jun 2025.
Pengurusan Kewanganviii. Menyelesaikan bil-bil bayaran selewat-lewatnya 14 hari.

Seksyen Kewangan,

Bahagian Pentadbiran dan Kewangan

163 bil

(RM464,785.89)

100
  • Semua bil berjaya diselesaikan dalam tempoh yang ditetapkan.
  • Jumlah keseluruhan bil dari Januari hingga Jun 2025:

 

591 bil

(RM1,590,873.36)

Perkhidmatan Perpustakaanix. Melaksanakan aktiviti perkongsian ilmu dan sumber rujukan 5 kali sebulanSeksyen Perpustakaan dan Penerbitan, Bahagian Penyelidikan dan Pembangunan  11100

Program-program yang telah dilaksanakan adalah seperti berikut:

  1. Program Tahukah Anda?
  2. Bahasa oh Bahasa
  3. Perkongsian kata-kata hikmah
  4. Program Word of The Day;
  5. Program Ulasan Buku
  6. Perkongsian keratan akhbar;
  7. Perkongsian infografik;
  8. Perkongsian pangkalan data e-Law;
  9. Perkongsian pangkalan data u-pustaka;
  10. Perkongsian buku pinjaman berkelompok;
  11. Program English Day