• Bahasa Melayu
  • English
Search

PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN BULAN FEBRUARI 2025

Jenis Perkhidmatan

Janji/

Sasaran

Bahagian/

Seksyen Bertanggungjawab

Menepati Piagam Pelanggan

Melebihi Piagam Pelanggan

Catatan

Jumlah

%

Jumlah

%

(Menepati tempoh/standard yang ditetapkan)

Melebihi tempoh/ standard yang ditetapkan)

Pengurusan Latihani. Membangun dan menambah baik modul/ kurikulum kursus sekurang-kurangnya satu (1) kali dalam setahun.Bahagian Penyelidikan dan Pembangunan

Sesi Pemukiman Pembangunan dan Penambahbaikan Modul Sektor Tanah dan Ukur Negara 2026 akan diadakan pada 15 – 17 Julai 2025 di INSTUN

 

ii. Mengedarkan Buku Program INSTUN kepada pelanggan sebelum 15 Disember pada setiap tahun.Bahagian Penyelidikan dan Pembangunan

Buku Program Latihan Sektor Tanah dan Ukur Negara Tahun 2026 akan diedarkan sebelum 15 Disember 2025 tertakluk kepada kelulusan percetakan buku program.

 

iii. Mengedarkan surat pelawaan kursus kepada pelanggan/ peserta selewat-lewatnya 3 minggu sebelum tarikh kursus.

 

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

 

Bahagian Ukur dan Pemetaan

 

Bahagian Teknologi Maklumat

BPPT – 5

 

BUP – 6

 

BTM – 1

 

 

100%

 

100%

 

100

BPPT – TLE03/25, TKE03/25, TKE04/25, TP02/25, TL09/25

 

UGE01/25,UK01/25,UPE01/25,UPE02/25,UPE03/25,UP01/25

 

TME01/25

iv. Memaklumkan peserta kursus mengenai pembatalan kursus selewat-lewatnya 1 minggu sebelum tarikh kursus.

 

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

 

Bahagian Ukur dan Pemetaan

 

Bahagian Teknologi Maklumat

BPPT – 1

 

BUP – TB

 

BTM – TB

100BPPT – 1 Kursus ditangguhkan – TLE05/25

v. Melaksanakan tidak kurang daripada 80% program latihan yang dirancang setiap tahun

 

 

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

 

Bahagian Ukur dan Pemetaan

 

Bahagian Teknologi Maklumat

 

BPPT – 5

 

BUP – 6

 

BTM – 1

 

 

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Semua program latihan yang dirancang sehingga Februari 2025 telah berjaya dilaksanakan mengikut jadual yang ditetapkan.

vi. Memastikan kursus tidak dirancang (ad-hoc) yang diadakan setiap tahun tidak melebihi 10% dari program latihan yang dirancang setiap tahun.

 

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

 

Bahagian Ukur dan Pemetaan

 

Bahagian Teknologi Maklumat

BPPT – Tiada

 

BUP – Tiada

 

BTM – Tiada

Tiada kursus tidak dirancang (ad-hoc) dilaksanakan bagi bulan Februari 2025.
Pengurusan Aduan

vii. Memberi maklum balas kepada setiap aduan dan pertanyaan dalam tempoh selewat-lewatnya (1) hari.

 

Seksyen Perhubungan Awam, Bahagian Pentadbiran dan KewanganTiadaTiada aduan diterima pada bulan Februari 2025.
Pengurusan Kewanganviii. Menyelesaikan bil-bil bayaran selewat-lewatnya 14 hari.

Seksyen Kewangan,

Bahagian Pentadbiran dan Kewangan

 

 

59 bil

(RM47,632.82)

 

 

 

100

 

 

 

 

 

 

 

 

●       Semua bil berjaya diselesaiakan dalam tempoh yang ditetapkan.

●       Jumlah keseluruhan bil dari Januari hingga Februari 2025: 114 bil

(RM219,321.35)

 

Perkhidmatan Perpustakaanix. Menyediakan khidmat perpustakaan setiap hari bekerja mulai 8.30 pagi hingga 5.00 petang dan dilanjutkan sehingga pukul 7.00 malam bagi hari yang terdapat program kursus di kampus INSTUN.Seksyen Perpustakaan dan Penerbitan, Bahagian Penyelidikan dan Pembangunan

 

 

1

 

 

 

100

 

 

 

 

 

 

 

 

●       Perkhidmatan perpustakaan beroperasi mengikut waktu yang ditetapkan.

 

●       Jumlah pengunjung ke perpustakaan pada bulan Februari 2025: 962 orang.

 

●       Aktiviti:

–        Program Jom Sihat.

–        Program Derma   Buku.