• Bahasa Melayu
  • English

peta hubungi maklumbalas faq
Search

PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN BULAN FEBRUARI 2025

Jenis Perkhidmatan

Janji/ Sasaran

Bahagian/ Seksyen Bertanggungjawab

Menepati Piagam Pelanggan

Melebihi Piagam Pelanggan

Catatan

Jumlah

%

Jumlah

%

(Menepati tempoh/standard yang ditetapkan)

Melebihi tempoh/ standard yang ditetapkan)

Pengurusan Latihan i. Membangun dan menambah baik modul/ kurikulum kursus sekurang-kurangnya satu (1) kali dalam setahun. Bahagian Penyelidikan dan Pembangunan Sesi Pemukiman Pembangunan dan Penambahbaikan Modul Sektor Tanah dan Ukur Negara 2026 akan diadakan pada 15 – 17 Julai 2025 di INSTUN  
ii. Mengedarkan Buku Program INSTUN kepada pelanggan sebelum 15 Disember pada setiap tahun. Bahagian Penyelidikan dan Pembangunan Buku Program Latihan Sektor Tanah dan Ukur Negara Tahun 2026 akan diedarkan sebelum 15 Disember 2025 tertakluk kepada kelulusan percetakan buku program.  
iii. Mengedarkan surat pelawaan kursus kepada pelanggan/ peserta selewat-lewatnya 3 minggu sebelum tarikh kursus.   Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah   Bahagian Ukur dan Pemetaan   Bahagian Teknologi Maklumat BPPT – 5   BUP – 6   BTM – 1     100%   100%   100 BPPT – TLE03/25, TKE03/25, TKE04/25, TP02/25, TL09/25   UGE01/25,UK01/25,UPE01/25,UPE02/25,UPE03/25,UP01/25   TME01/25
iv. Memaklumkan peserta kursus mengenai pembatalan kursus selewat-lewatnya 1 minggu sebelum tarikh kursus.   Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah   Bahagian Ukur dan Pemetaan   Bahagian Teknologi Maklumat BPPT – 1   BUP – TB   BTM – TB 100 BPPT – 1 Kursus ditangguhkan – TLE05/25
v. Melaksanakan tidak kurang daripada 80% program latihan yang dirancang setiap tahun     Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah   Bahagian Ukur dan Pemetaan   Bahagian Teknologi Maklumat   BPPT – 5   BUP – 6   BTM – 1     100           –             Semua program latihan yang dirancang sehingga Februari 2025 telah berjaya dilaksanakan mengikut jadual yang ditetapkan.
vi. Memastikan kursus tidak dirancang (ad-hoc) yang diadakan setiap tahun tidak melebihi 10% dari program latihan yang dirancang setiap tahun.   Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah   Bahagian Ukur dan Pemetaan   Bahagian Teknologi Maklumat BPPT – Tiada   BUP – Tiada   BTM – Tiada Tiada kursus tidak dirancang (ad-hoc) dilaksanakan bagi bulan Februari 2025.
Pengurusan Aduan vii. Memberi maklum balas kepada setiap aduan dan pertanyaan dalam tempoh selewat-lewatnya (1) hari.   Seksyen Perhubungan Awam, Bahagian Pentadbiran dan Kewangan Tiada Tiada aduan diterima pada bulan Februari 2025.
Pengurusan Kewangan viii. Menyelesaikan bil-bil bayaran selewat-lewatnya 14 hari. Seksyen Kewangan, Bahagian Pentadbiran dan Kewangan    

59 bil

(RM47,632.82)

      100         –         – ●       Semua bil berjaya diselesaiakan dalam tempoh yang ditetapkan. ●       Jumlah keseluruhan bil dari Januari hingga Februari 2025: 114 bil (RM219,321.35)  
Perkhidmatan Perpustakaan ix. Menyediakan khidmat perpustakaan setiap hari bekerja mulai 8.30 pagi hingga 5.00 petang dan dilanjutkan sehingga pukul 7.00 malam bagi hari yang terdapat program kursus di kampus INSTUN. Seksyen Perpustakaan dan Penerbitan, Bahagian Penyelidikan dan Pembangunan    

1

      100         –         – ●       Perkhidmatan perpustakaan beroperasi mengikut waktu yang ditetapkan.   ●       Jumlah pengunjung ke perpustakaan pada bulan Februari 2025: 962 orang.   ●       Aktiviti: –        Program Jom Sihat. –        Program Derma   Buku.