• Bahasa Melayu
  • English
Search

PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN BULAN JANUARI 2025

Jenis Perkhidmatan

Janji/

Sasaran

Bahagian/

Seksyen Bertanggungjawab

Menepati Piagam Pelanggan

Melebihi Piagam Pelanggan

Catatan

Jumlah

%

Jumlah

%

(Menepati tempoh/standard yang ditetapkan)

Melebihi tempoh/ standard yang ditetapkan)

Pengurusan Latihani. Membangun dan menambah baik modul/ kurikulum kursus sekurang-kurangnya satu (1) kali dalam setahun.Bahagian Penyelidikan dan PembangunanSesi Pemukiman Pembangunan dan Penambahbaikan Modul Sektor Tanah dan Ukur Negara 2026 akan diadakan pada 15 – 17 Julai 2025 di INSTUN.
ii. Mengedarkan Buku Program INSTUN kepada pelanggan sebelum 15 Disember pada setiap tahun.Bahagian Penyelidikan dan PembangunanBuku Program Latihan Sektor Tanah dan Ukur Negara Tahun 2026 akan diedarkan sebelum 15 Disember 2025 tertakluk kepada kelulusan percetakan buku program.
iii. Mengedarkan surat pelawaan kursus kepada pelanggan/ peserta selewat-lewatnya 3 minggu sebelum tarikh kursus.

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

Bahagian Ukur dan Pemetaan

Bahagian Teknologi Maklumat

BPPT – 5

BUP – 1

BTM – 0

100Semua surat pelawaan kursus telah berjaya diedarkan mengikut tempoh yang ditetapkan.
iv. Memaklumkan peserta kursus mengenai pembatalan kursus selewat-lewatnya 1 minggu sebelum tarikh kursus.

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

Bahagian Ukur dan Pemetaan

Bahagian Teknologi Maklumat

BPPT – 0

BUP – 1

BTM – 0

100Pemakluman pembatalan kursus telah dikeluarkan kepada pihak yang berkaitan mengikut tempoh yang ditetapkan.
v. Melaksanakan tidak kurang daripada 80% program latihan yang dirancang setiap tahun

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

Bahagian Ukur dan Pemetaan

Bahagian Teknologi Maklumat

 

BPPT – 5

BUP – 1

BTM – 0

100Kursus yang dijadualkan pada bulan Januari telah berjaya dilaksanakan mengikut tarikh yang ditetapkan.
vi. Memastikan kursus tidak dirancang (ad-hoc) yang diadakan setiap tahun tidak melebihi 10% dari program latihan yang dirancang setiap tahun.

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

Bahagian Ukur dan Pemetaan

Bahagian Teknologi Maklumat

BPPT – 0

BUP – 1

BTM – 0

100
  • BPPT dan BTM – Tiada kursus ad-hoc dilaksanakan bagi bulan Januari.
  • BUP – Kursus ad-hoc yang dilaksanakan didapati tidak melebihi had yang ditetapkan.
Pengurusan Aduanvii. Memberi maklum balas kepada setiap aduan dan pertanyaan dalam tempoh selewat-lewatnya (1) hari.Seksyen Perhubungan Awam, Bahagian Pentadbiran dan KewanganTiadaTiada aduan diterima pada bulan Januari 2025.
Pengurusan Kewanganviii. Menyelesaikan bil-bil bayaran selewat-lewatnya 14 hari.

Seksyen Kewangan,

Bahagian Pentadbiran dan Kewangan

47100
  • Januari – Disember:47 bil bayaran(RM48,627.95).
  • Semua bil bayaran yang diterima telah berjaya diselesaikan dalam tempoh yang ditetapkan.
Perkhidmatan Perpustakaanix. Menyediakan khidmat perpustakaan setiap hari bekerja mulai 8.30 pagi hingga 5.00 petang dan dilanjutkan sehingga pukul 7.00 malam bagi hari yang terdapat program kursus di kampus INSTUN.Seksyen Perpustakaan dan Penerbitan, Bahagian Penyelidikan dan Pembangunan1,162100
  • Perkhidmatan perpustakaan beroperasi mengikut masa yang ditetapkan.
  • Jumlah kekerapan mengunjungi perpustakaan: 1,162 orang.
  • Aktiviti:
    • Program Fun@ Library (20 – 21 Januari 2025).
    • Program Jom Derma Buku.
    • Program Jom Sihat.