• Bahasa Melayu
  • English
Search

Prestasi Piagam Pelanggan Sehingga 30 Jun 2024

Jenis Perkhidmatan

Janji/ Sasaran

Bahagian/ Seksyen Bertanggungjawab

Menepati Piagam Pelanggan

Melebihi Piagam Pelanggan

Catatan

Jumlah

%

Jumlah

%

(Menepati tempoh/standard yang ditetapkan)

Melebihi tempoh/ standard yang ditetapkan)

Pengurusan Latihani. Membangun dan menambah baik modul/ kurikulum kursus sekurang-kurangnya sekali dalam setahunBahagian Penyelidikan Dan Pembangunan  Sesi Pemukiman Pembangunan Dan Penambahbaikan Modul Sektor Tanah Dan Ukur Negara 2024 dijangka akan diadakan pada bulan Julai 2024.
ii. Mengedarkan Buku Program INSTUN kepada pelanggan sebelum 15 Disember pada setiap tahunBahagian Penyelidikan Dan Pembangunan  Sebanyak 250 naskah Buku Program Latihan Tahun 2024 telah diedarkan bermula pada 11 Disember 2023. Pembangunan Buku Program Latihan Tahun 2025 akan dimulakan selepas selesai Sesi Pemukiman.
iii. Mengedar surat pelawaan kursus kepada pelanggan/ peserta selewat-lewatnya 3 minggu sebelum tarikh kursus

Bahagian Pengurusan Dan Perundangan Tanah

Bahagian Ukur Dan Pemetaan

Bahagian Teknologi Maklumat

14100  

BPPT – 5 kursus

BUP – 8 kursus

BTM – 1 kursus

iv. Memaklumkan peserta kursus mengenai pembatalan kursus selewatnya-lewatnya 1 minggu sebelum tarikh kursus

Bahagian Pengurusan Dan Perundangan Tanah

Bahagian Ukur Dan Pemetaan

Bahagian Teknologi Maklumat

8   BUP – 8 kursus
v. Melaksanakan tidak kurang daripada 80% program latihan yang dirancang setiap tahun

Bahagian Pengurusan Dan Perundangan Tanah

Bahagian Ukur Dan Pemetaan

Bahagian Teknologi Maklumat

 

14 kursus dilaksanakan berbanding 13 kursus yang dirancang (107.7%)   

BPPT – 5 daripada 5 kursus yang dirancang

BUP – 8 daripada 6 kursus yang dirancang

BTM 1 daripada 2 kursus yang dirancang

vi. Memastikan kursus tidak dirancang (ad-hoc) yang diadakan setiap tahun tidak melebihi 10% dari program latihan yang dirancang setiap tahun

Bahagian Pengurusan Dan Perundangan Tanah

Bahagian Ukur Dan Pemetaan

Bahagian Teknologi Maklumat

BUP – 1   BUP – 1 Kursus Pinda ke Bulan Jun dan 1 Kursus baru
Pengurusan Aduanvii. Memberi maklum balas kepada setiap aduan dan pertanyaan dalam tempoh selewat-lewatnya (1) hari

Seksyen Perhubungan Awam,

Bahagian Pentadbiran Dan Kewangan

    Tiada aduan
Pengurusan Kewanganviii.  Menyelesaikan bil-bil bayaran selewat-lewatnya 14 hari

Seksyen Kewangan,

Bahagian Pentadbiran Dan Kewangan

114 bil

(RM394,522.41)

100 

Jan – Jun:

630 bil

(RM1,701,961.35)

Perkhidmatan Perpustakaanix. Menyediakan khidmat perpustakaan setiap hari bekerja mulai 8.30 pagi hingga 5.00 petang dan dilanjutkan sehingga pukul 7.00 malam bagi hari yang terdapat program kursus di kampus INSTUNSeksyen Perpustakaan & Penerbitan, Bahagian Penyelidikan Dan Pembangunan

1 aktiviti

Jumlah pengunjung

Jumlah pinjaman

 

1 aktiviti

Jumlah pengunjung

529

Jumlah pinjaman

29 naskhah

 Program Jom Sihat
(12/6/2024)

(19/6/2024)

26/6/2024)

Skip to content