• Bahasa Melayu
  • English
Search

Prestasi Piagam Pelanggan Sehingga 30 November 2024

Jenis Perkhidmatan

Janji/ Sasaran

Bahagian/ Seksyen Bertanggungjawab

Menepati Piagam Pelanggan

Melebihi Piagam Pelanggan

Catatan

Jumlah

%

Jumlah

%

(Menepati tempoh/standard yang ditetapkan)

Melebihi tempoh/ standard yang ditetapkan)

Pengurusan Latihani. Membangun dan menambah baik modul/ kurikulum kursus sekurang-kurangnya satu (1) kali dalam setahunBahagian Penyelidikan dan PembangunanTiada   Satu (1) Sesi Pemukiman Pembangunan dan Penambahbaikan Modul Sektor Tanah dan Ukur Negara 2025 telah dilaksanakan pada 23-24 Julai 2024 di Hotel Dorsett, Putrajaya.

ii. Mengedarkan Buku Program INSTUN kepada pelanggan sebelum 15 Disember pada setiap tahun

 

 

Bahagian Penyelidikan dan Pembangunan    

Buku Program INSTUN telah diedarkan pada 15 Disember 2024 secara digital melalui laman sesawang INSTUN.

 

Buku Program INSTUN secara fizikal akan diedarkan pada hujung bulan Disember 2024.

iii. Mengedar surat pelawaan kursus kepada pelanggan/ peserta selewat-lewatnya 3 minggu sebelum tarikh kursus

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

 

Bahagian Ukur dan Pemetaan

 

Bahagian Teknologi Maklumat

BPPT – 0

 

BUP – 0

 

BTM – 0

 

 

   Tiada edaran surat pelawaan kursus sepanjang bulan November 2024.
iv. Memaklumkan peserta kursus mengenai pembatalan kursus selewatnya-lewatnya 1 minggu sebelum tarikh kursus

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

 

Bahagian Ukur dan Pemetaan

 

Bahagian Teknologi Maklumat

BPPT – 0

 

BUP – 0

 

BTM – 0

   

Tiada kursus yang dibatalkan sepanjang bulan November 2024.

 

v. Melaksanakan tidak kurang daripada 80% program latihan yang dirancang setiap tahun

 

 

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

 

Bahagian Ukur dan Pemetaan

 

Bahagian Teknologi Maklumat

 

BPPT – 0

 

BUP – 0

 

BTM – 0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tiada kursus dijalankan sepanjang bulan November 2024.

 

vi. Memastikan kursus tidak dirancang (ad-hoc) yang diadakan setiap tahun tidak melebihi 10% dari program latihan yang dirancang setiap tahun

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

 

Bahagian Ukur dan Pemetaan

 

Bahagian Teknologi Maklumat

BPPT – 0

 

BUP – 0

 

BTM – 0

   Tiada kursus tidak dirancang (ad-hoc) dilaksanakan bagi bulan November 2024.
Pengurusan Aduanvii. Memberi maklum balas kepada setiap aduan dan pertanyaan dalam tempoh selewat-lewatnya (1) hari

Seksyen Perhubungan Awam,

Bahagian Pentadbiran dan Kewangan

Tiada   Tiada aduan atau pertanyaan diterima bagi bulan November 2024.
Pengurusan Kewanganviii.  Menyelesaikan bil-bil bayaran selewat-lewatnya 14 hari

Seksyen Kewangan,

Bahagian Pentadbiran dan Kewangan

252 bil diterima dalam bulan November 2024.

(RM2,741,021.10)

100 

Semua bayaran telah berjaya diselesaikan dalam tempoh 14 hari dari tarikh bil dan dokumen sokongan yang lengkap diterima.

Januari – November:

1,479 bil

(RM7,730,530.42)

Perkhidmatan Perpustakaan

ix. Menyediakan khidmat perpustakaan setiap hari bekerja mulai 8.30 pagi hingga 5.00 petang dan dilanjutkan sehingga pukul 7.00 malam bagi hari yang terdapat program kursus di kampus INSTUN

 

Seksyen Perpustakaan dan Penerbitan, Bahagian Penyelidikan dan Pembangunan

Perpustakaan telah dibuka mengikut waktu yang ditetapkan sepanjang bulan November 2024.

 

 

   

Sepanjang November 2024, kekerapan pengunjung mengunjungi perpustakaan ialah sebanyak 661 kali.

Sebanyak dua (2) program telah dilaksanakan pada November 2024 seperti berikut:

1. Bengkel Pengurusan Penerbitan INSTUN

2. Lawatan Pameran Buku Antarabangsa Selangor 2024

Skip to content