Februari 2020 Perkhidmatan |
Janji |
Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
Melebihi Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
Jumlah Perkhidmatan |
||
Jumlah |
% |
Jumlah |
% |
|||
(Jumlah perkhidmatan disampaikan yang menepati tempoh/standard yang ditetapkan) |
(Peratus perkhidmatan disampaikan yang menepati tempoh/standard yang ditetapkan) |
(Jumlah perkhidmatan disampaikan yang melebihi tempoh/standard yang ditetapkan) |
(Peratus perkhidmatan disampaikan yang melebihi tempoh/standard yang ditetapkan) |
|||
Pengurusan Latihan |
i. Membangun dan menambahbaik modul/ kurikulum kursus sekurang-kurangnya sekali dalam setahun |
Satu (1) bengkel modul telah diadakan pada 11-13 Julai 2019 untuk kursus-kursus latihan yang akan diadakan pada tahun 2020. |
100% |
0 |
0 |
Bagi tahun 2020, sebanyak 140 program latihan telah dirancang. |
ii. Mengedarkan Buku Program INSTUN kepada pelanggan sebelum 15 Disember pada setiap tahun |
Sebanyak 200 Buku Program Latihan untuk tahun 2020 telah diedarkan kepada pelanggan pada 6 Disember 2019. |
100% |
0 |
0 |
1 kali |
|
iii. Mengedar surat pelawaan kursus kepada pelanggan/ peserta selewat-lewatnya 3 minggu sebelum tarikh kursus |
Semua surat diberi kepada peserta pelbagai kursus dalam tempoh tiga (3) minggu sebelum tarikh kursus. |
100% |
0 |
0 |
Semua surat pelawaan bagi mengikuti program/kursus dibuat secara edaran manual, laman web dan eSPEK selewat-lewatnya 3 minggu sebelum tarikh kursus. |
|
iv. Memaklumkan peserta kursus mengenai pembatalan kursus selewatnya-lewatnya 1 (satu) minggu sebelum tarikh kursus |
0 makluman pembatalan dilakukan dalam tempoh 1 minggu sebelum tarikh kursus. |
100% |
0 |
0 |
Tiada pembatalan / penangguhan telah dilakukan dalam tempoh 1 minggu sebelum tarikh kursus. |
|
v. Melaksanakan tidak kurang daripada 90% program latihan yang dirancang setiap tahun |
24 kursus yang dirancang hingga 29 Februari bagi tahun 2020.
|
100 % |
24 |
100% |
24 kursus (sehingga 29 Februari 2020) daripada 140 kursus yang dirancang telah dijalankan. 13 kursus daripada BPPT; 7 kursus daripada BUP; 3 kursus daripada BTM; dan 1 kursus umum daripada Unit Integriti. |
|
vi. Memastikan kursus tidak dirancang (ad-hoc) yang diadakan setiap tahun tidak melebihi 10% dari program latihan yang dirancang setiap tahun |
Tiada kursus tidak dirancang dilakukan sehingga 29 Februari 2020. |
0% |
0 |
0 |
Tiada kursus tidak dirancang dilakukan sehingga 29 Februari 2020 |
|
Pengurusan Aduan |
vii. Memberi maklum balas kepada setiap aduan dan pertanyaan dalam tempoh selewat-lewatnya (1) hari. |
Tiada aduan diterima. |
100% |
0 |
0 |
Tiada aduan diterima secara e-mel dan telah diselesaikan dalam tempoh 24 jam. |
Pembayaran Bil |
viii. Menyelesaikan bil-bil bayaran selewat-lewatnya 14 hari |
90 bil-bil diselesaikan dalam tempoh 14 hari. |
100% |
0 |
0% |
Sebanyak 90 bil/invois berjumlah RM158,336.94 telah diproses kurang dari 14 hari bagi tempoh 1 – 29 Feb 2020. |
Perpustakaan |
ix. Menyediakan khidmat perpustakaan setiap hari bekerja mulai 8.30 pagi hingga 5.30 petang dan dilanjutkan sehingga pukul 6.00 petang. |
Dilakukan dan berterusan. |
100% |
0 |
0 |
Sebanyak 26 judul buku telah dipinjam oleh peserta kursus sepanjang Februari 2020. |