• Bahasa Melayu
  • English

peta hubungi maklumbalas faq
Search
Instun-logo

Prestasi Piagam Pelanggan Bagi Bulan Jun 2022

JUN 2022

Perkhidmatan

Janji

Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan

Melebihi Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan

Jumlah Perkhidmatan

Jumlah

%

Jumlah

%

 

(Jumlah perkhidmatan disampaikan yang menepati tempoh/standard yang ditetapkan)

 

(Peratus perkhidmatan disampaikan yang menepati tempoh/standard yang ditetapkan)

 

(Jumlah perkhidmatan disampaikan yang melebihi tempoh/standard yang ditetapkan)

 

(Peratus perkhidmatan disampaikan yang melebihi tempoh/standard yang ditetapkan)

Pengurusan Latihani.     Membangun dan menambahbaik modul/ kurikulum kursus sekurang-kurangnya sekali dalam setahun0000Penyelarasan program latihan INSTUN tahun 2023 dicadang untuk diadakan pada 27-29 Julai 2022 melalui Bengkel Modul. Penyelarasan program latihan INSTUN tahun 2022 telah dibuat secara online dengan mengumpulkan maklumat dari bahagian berkaitan.
ii.    Mengedarkan Buku Program INSTUN kepada pelanggan sebelum 15 Disember pada setiap tahun0000

Buku Program Latihan tahun 2023 akan diedarkan setelah siap penyelarasan.

Buku Program Latihan tahun 2022 sebanyak 215 naskah telah diedarkan pada 14 Disember 2021.

iii.   Mengedar surat pelawaan kursus kepada pelanggan/ peserta selewat-lewatnya 3 minggu sebelum tarikh kursus5010000

50

–        9 (BUP)

–        3 (BTM)

–        38 (BPPT)

iv.   Memaklumkan peserta kursus mengenai pembatalan kursus selewatnya-lewatnya 1 (satu) minggu sebelum tarikh kursus210000

2

 

–        2 (BPPT)

 

v.    Melaksanakan tidak kurang daripada 80% program latihan yang dirancang setiap tahun

45 daripada 5188.24611.76

45

–        9 drpd 9 (BUP)

–        3 drpd 4 (BTM)

–        33 drpd 38 (BPPT)

vi.   Memastikan kursus tidak dirancang (ad-hoc) yang diadakan setiap tahun tidak melebihi 10% dari program latihan yang dirancang setiap tahun110000BUP  (1)
Pengurusan Aduanvii.   Memberi maklum balas kepada setiap aduan dan pertanyaan dalam tempoh selewat-lewatnya (1) hari

 

0

000

 

 

 

Tiada Aduan

Pembayaran Bilviii.  Menyelesaikan bil-bil bayaran selewat-lewatnya 14 hari107 Bil dan RM438,456.9110000

Jan – Jun:

603 Bil dan RM1,732,903.13

Perpustakaanix.     Menyediakan khidmat perpustakaan setiap hari bekerja mulai 8.30 pagi hingga 5.00 petang dan dilanjutkan sehingga pukul 7.00 malam bagi hari yang terdapat program kursus di kampus INSTUN

6

(Bilangan pengguna adalah seramai 491 orang)

10000

1) Mesyuarat Seksyen Kewangan pada 8 Jun 2022.

2) Perbincangan Bahagian Ukur pada 9 Jun 2022.                       

3) Lawatan TABIKA KEMAS Kampung Batu 8 pada 15 Jun 2022.                                      4) Dry run Program Sembang Tanah pada 28 Jun 2022.                                                       

5) Lawatan TABIKA KEMAS Taman Sekiah Makmur pada   29 Jun 2022.                     

6) Program Sembang Tanah pada 30 Jun 2022.

 

Sebanyak 16 naskhah buku telah dipinjam oleh kakitangan INSTUN pada bulan Jun.

Skip to content