NOVEMBER 2018 Perkhidmatan |
Janji |
Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
Melebihi Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
Jumlah Perkhidmatan |
||
Jumlah (Jumlah perkhidmatan disampaikan yang menepati tempoh/standard yang ditetapkan) |
% (Peratus perkhidmatan disampaikan yang menepati tempoh/standard yang ditetapkan) |
Jumlah (Jumlah perkhidmatan disampaikan yang melebihi tempoh/standard yang ditetapkan) |
Peratus (Peratus perkhidmatan disampaikan yang melebihi tempoh/standard yang ditetapkan) |
|||
Pengurusan Latihan |
i. Membangun dan menambahbaik modul/ kurikulum kursus sekurang-kurangnya sekali dalam setahun |
Satu (1) bengkel modul telah diadakan pada 12-14 Julai 2017 untuk kursus-kursus latihan yang akan diadakan pada tahun 2018. |
100% |
0 |
0 |
Bagi tahun 2018, sebanyak 131 program latihan telah dirancang. |
ii. Mengedarkan Buku Program INSTUN kepada pelanggan sebelum 15 Disember pada setiap tahun |
Sebanyak 500 Buku Program Latihan untuk tahun 2018 telah diedarkan kepada pelanggan pada 6 Disember 2017. |
100% |
0 |
0 |
||
iii. Mengedar surat pelawaan kursus kepada pelanggan/ peserta selewat-lewatnya 3 minggu sebelum tarikh kursus |
Semua surat diberi kepada peserta pelbagai kursus dalam tempoh tiga (3) minggu sebelum tarikh kursus. |
100% |
0 |
0 |
Semua surat pelawaan bagi mengikuti program/kursus dibuat secara edaran manual, laman web dan eSPEK selewat-lewatnya 3 minggu sebelum tarikh kursus. |
|
iv. Memaklumkan peserta kursus mengenai pembatalan kursus selewatnya-lewatnya 1 (satu) minggu sebelum tarikh kursus |
2 makluman pembatalan dilakukan dalam tempoh 1 minggu sebelum tarikh kursus. |
100% |
0 |
0 |
2 kursus dimaklumkan pembatalannya dalam tempoh 1 minggu sebelum tarikh kursus. |
|
v. Melaksanakan tidak kurang daripada 90% program latihan yang dirancang setiap tahun |
131 kursus yang dirancang hingga Disember bagi tahun 2018. |
98.47% |
0 |
0 |
129 daripada 131 kursus yang dirancang telah dijalankan. |
|
vi. Memastikan kursus tidak dirancang (ad-hoc) yang diadakan setiap tahun tidak melebihi 10% dari program latihan yang dirancang setiap tahun |
1 kursus tidak dirancang dilakukan. |
0.76% |
0 |
0 |
1 kursus tidak dirancang dilakukan. |
|
Pengurusan Aduan |
vii. Memberi maklum balas kepada setiap aduan dan pertanyaan dalam tempoh selewat-lewatnya (1) hari. |
Tiada aduan diterima. |
100% |
0 |
0 |
Tiada aduan diterima secara emel dan telah diselesaikan dalam tempoh 24 jam. |
Pembayaran Bil |
viii. Menyelesaikan bil-bil bayaran selewat-lewatnya 14 hari |
1,415 bil-bil diselesaikan dalam tempoh 14 hari. |
99.71% |
4 bil diselesaikan melebihi tempoh 14 hari. – Baucar ini adalah pertama kali dimigrasi daripada sistem ePerolehan ke sistem 1GFMAS. – Tiada notifikasi berkenaan migrasi baucar tersebut. – Perlu semak secara manual dalam sistem 1GFMAS di mana terdapat kekeliruan berkenaan senarai tugasan tersebut. |
0.29% |
Sebanyak 1,415 bil/invois berjumlah RM3,488,285.34 telah diproses kurang dari 14 hari. Sebanyak 4 bil/invois berjumlah RM8,978.74 telah diproses melebihi dari 14 hari. |
Perpustakaan |
ix. Menyediakan khidmat perpustakaan setiap hari bekerja mulai 8.30 pagi hingga 5.30 petang dan dilanjutkan sehingga pukul 6.00 petang. |
Dilakukan dan berterusan. |
100% |
0 |
0 |
Sebanyak 0 judul buku telah dipinjam oleh peserta kursus. |