• Bahasa Melayu
  • English

peta hubungi maklumbalas faq
Search

PRESTASI PIAGAM PELANGGAN SEHINGGA 31 DISEMBER 2024

Jenis Perkhidmatan

Janji/ Sasaran

Bahagian/ Seksyen Bertanggungjawab

Menepati Piagam Pelanggan

Melebihi Piagam Pelanggan

Catatan

Jumlah

%

Jumlah

%

(Menepati tempoh/standard yang ditetapkan)

Melebihi tempoh/ standard yang ditetapkan)

Pengurusan Latihani. Membangun dan menambah baik modul/ kurikulum kursus sekurang-kurangnya satu (1) kali dalam setahunBahagian Penyelidikan dan Pembangunan1100  Sesi Pemukiman Pembangunan dan Penambahbaikan Modul Sektor Tanah dan Ukur Negara 2025 telah dilaksanakan pada 23-24 Julai 2024 di Hotel Dorsett, Putrajaya.

ii. Mengedarkan Buku Program INSTUN kepada pelanggan sebelum 15 Disember pada setiap tahun

 

 

Bahagian Penyelidikan dan Pembangunan1100  Buku Program Latihan Sektor Tanah dan Ukur Negara Tahun 2025 telah diedarkan pada minggu ke-4 bulan Disember 2024.
iii. Mengedar surat pelawaan kursus kepada pelanggan/ peserta selewat-lewatnya 3 minggu sebelum tarikh kursus

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

Bahagian Ukur dan Pemetaan

Bahagian Teknologi Maklumat

BPPT – 0

BUP – 0

BTM – 0

 

 

   Tiada sebarang kursus yang dijadualkan untuk bulan Disember 2024.
iv. Memaklumkan peserta kursus mengenai pembatalan kursus selewatnya-lewatnya 1 minggu sebelum tarikh kursus

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

Bahagian Ukur dan Pemetaan

Bahagian Teknologi Maklumat

BPPT – 0

BUP – 0

BTM – 0

   Tiada sebarang kursus yang dijadualkan untuk bulan Disember 2024.

v. Melaksanakan tidak kurang daripada 80% program latihan yang dirancang setiap tahun

 

 

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

Bahagian Ukur dan Pemetaan

Bahagian Teknologi Maklumat

BPPT – 0

BUP – 0

BTM – 0

   
  • Semua program latihan yang dirancang telah berjaya dilaksanakan sebelum bulan Disember 2024.
  • Tiada sebarang kursus yang dijadualkan untuk bulan Disember 2024.
vi. Memastikan kursus tidak dirancang (ad-hoc) yang diadakan setiap tahun tidak melebihi 10% dari program latihan yang dirancang setiap tahun

Bahagian Pengurusan dan Perundangan Tanah

Bahagian Ukur dan Pemetaan

Bahagian Teknologi Maklumat

BPPT – 0

BUP – 0

BTM – 0

   
  • Kursus tidak dirancang (ad-hoc) didapati tidak melebihi 10% dari program latihan yang dirancang.
  • Tiada sebarang kursus  tidak dirancang (ad-hoc) dilaksanakan pada bulan Disember 2024.
Pengurusan Aduanvii. Memberi maklum balas kepada setiap aduan dan pertanyaan dalam tempoh selewat-lewatnya (1) hari

Seksyen Perhubungan Awam,

Bahagian Pentadbiran dan Kewangan

Tiada    
Pengurusan Kewanganviii.  Menyelesaikan bil-bil bayaran selewat-lewatnya 14 hari

Seksyen Kewangan,

Bahagian Pentadbiran dan Kewangan

104 bil

(RM930,069.45)

100 

Januari – Disember:

1,583 bil

(RM8,660,599.87)

Perkhidmatan Perpustakaan

ix. Menyediakan khidmat perpustakaan setiap hari bekerja mulai 8.30 pagi hingga 5.00 petang dan dilanjutkan sehingga pukul 7.00 malam bagi hari yang terdapat program kursus di kampus INSTUN

 

Seksyen Perpustakaan dan Penerbitan, Bahagian Penyelidikan dan Pembangunan

Jumlah kekerapan mengunjungi perpustakaan: 577 orang.

 

 

 

 

 

 

Aktiviti: 4

 

 

 

 

Aktiviti:

 

1.     Program Jom Sihat.

 

2.     Aktiviti Pinjaman Buku Berkelompok PNM.

 

3.     Aktiviti Pinjaman Bahan Sistem Pembekalan Penerbitan (SPP) PNM.

 

4.     Program Jom Derma Buku.

Skip to content