JANUARI 2019 Perkhidmatan |
Janji |
Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
Melebihi Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
Jumlah Perkhidmatan |
||
Jumlah (Jumlah perkhidmatan disampaikan yang menepati tempoh/standard yang ditetapkan) |
% (Peratus perkhidmatan disampaikan yang menepati tempoh/standard yang ditetapkan) |
Jumlah (Jumlah perkhidmatan disampaikan yang melebihi tempoh/standard yang ditetapkan) |
Peratus (Peratus perkhidmatan disampaikan yang melebihi tempoh/standard yang ditetapkan) |
|||
Pengurusan Latihan |
i. Membangun dan menambahbaik modul/ kurikulum kursus sekurang-kurangnya sekali dalam setahun |
Satu (1) bengkel modul telah diadakan pada 10-12 Julai 2018 untuk kursus-kursus latihan yang akan diadakan pada tahun 2019. |
100% |
0 |
0 |
Bagi tahun 2019, sebanyak 134 program latihan telah dirancang. |
ii. Mengedarkan Buku Program INSTUN kepada pelanggan sebelum 15 Disember pada setiap tahun |
Sebanyak 200 Buku Program Latihan untuk tahun 2019 telah diedarkan kepada pelanggan pada 14 Disember 2018. |
100% |
0 |
0 |
||
iii. Mengedar surat pelawaan kursus kepada pelanggan/ peserta selewat-lewatnya 3 minggu sebelum tarikh kursus |
Semua surat diberi kepada peserta pelbagai kursus dalam tempoh tiga (3) minggu sebelum tarikh kursus. |
100% |
0 |
0 |
Semua surat pelawaan bagi mengikuti program/kursus dibuat secara edaran manual, laman web dan eSPEK selewat-lewatnya 3 minggu sebelum tarikh kursus. |
|
iv. Memaklumkan peserta kursus mengenai pembatalan kursus selewatnya-lewatnya 1 (satu) minggu sebelum tarikh kursus |
Tiada makluman pembatalan dilakukan dalam tempoh 1 minggu sebelum tarikh kursus |
100% |
0 |
0 |
||
v. Melaksanakan tidak kurang daripada 90% program latihan yang dirancang setiap tahun |
134 kursus yang dirancang hingga Disember bagi tahun 2019. |
100 % |
0 |
0 |
3 kursus daripada 134 kursus yang dirancang telah dijalankan. |
|
vi. Memastikan kursus tidak dirancang (ad-hoc) yang diadakan setiap tahun tidak melebihi 10% dari program latihan yang dirancang setiap tahun |
Tiada kursus tidak dirancang dilakukan sepanjang tahun 2019. |
0% |
0 |
0 |
||
Pengurusan Aduan |
vii. Memberi maklum balas kepada setiap aduan dan pertanyaan dalam tempoh selewat-lewatnya (1) hari. |
Tiada aduan diterima. |
100% |
0 |
0 |
Tiada aduan diterima secara emel dan telah diselesaikan dalam tempoh 24 jam. |
Pembayaran Bil |
viii. Menyelesaikan bil-bil bayaran selewat-lewatnya 14 hari |
5 bil-bil diselesaikan dalam tempoh 14 hari. |
100% |
0 |
0 |
Sebanyak 5 bil/invois berjumlah RM1,189.50 telah diproses kurang dari 14 hari. |
Perpustakaan |
ix. Menyediakan khidmat perpustakaan setiap hari bekerja mulai 8.30 pagi hingga 5.30 petang dan dilanjutkan sehingga pukul 6.00 petang. |
Dilakukan dan berterusan. |
100% |
0 |
0 |
Sebanyak 5 judul buku telah dipinjam oleh peserta kursus. |