• Bahasa Melayu
  • English

peta hubungi maklumbalas faq
Search

PRESTASI PIAGAM PELANGGAN SEHINGGA 31 MEI 2024

Jenis Perkhidmatan

Janji/ Sasaran

Bahagian/ Seksyen Bertanggungjawab

Menepati Piagam Pelanggan

Melebihi Piagam Pelanggan

Catatan

Jumlah

%

Jumlah

%

(Menepati tempoh/standard yang ditetapkan)

Melebihi tempoh/ standard yang ditetapkan)

Pengurusan Latihani. Membangun dan menambah baik modul/ kurikulum kursus sekurang-kurangnya sekali dalam setahunBahagian Penyelidikan Dan Pembangunan  Sesi Pemukiman Pembangunan Dan Penambahbaikan Modul Sektor Tanah Dan Ukur Negara 2024 dijangka akan diadakan pada bulan Julai 2024.

ii. Mengedarkan Buku Program INSTUN kepada pelanggan sebelum 15 Disember pada setiap tahun

 

 

Bahagian Penyelidikan Dan Pembangunan  Sebanyak 250 naskah Buku Program Latihan Tahun 2024 telah diedarkan bermula pada 11 Disember 2023. Pembangunan Buku Program Latihan Tahun 2025 akan dimulakan selepas selesai Sesi Pemukiman.

iii. Mengedar surat pelawaan kursus kepada pelanggan/ peserta selewat-lewatnya 3 minggu sebelum tarikh kursus

 

Bahagian Pengurusan Dan Perundangan Tanah

 

Bahagian Ukur Dan Pemetaan

 

Bahagian Teknologi Maklumat

13100  

BPPT – 3 kursus

BUP – 8 kursus

BTM – 2 kursus

 

iv. Memaklumkan peserta kursus mengenai pembatalan kursus selewatnya-lewatnya 1 minggu sebelum tarikh kursus

Bahagian Pengurusan Dan Perundangan Tanah

 

Bahagian Ukur Dan Pemetaan

 

Bahagian Teknologi Maklumat

1100  

Kursus BUP UK01/24 diawalkan ke bulan Januari 2024

 

v. Melaksanakan tidak kurang daripada 80% program latihan yang dirancang setiap tahun

 

 

Bahagian Pengurusan Dan Perundangan Tanah

 

Bahagian Ukur Dan Pemetaan

 

Bahagian Teknologi Maklumat

 

 

13 kursus dilaksanakan berbanding 12 kursus yang dirancang (108.3%)

 

 

 

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BPPT – 3 daripada 3 kursus yang dirancang

BUP –  8 daripada 7 kursus yang dirancang

BTM – 2 daripada 2 kursus yang dirancang

 

vi. Memastikan kursus tidak dirancang (ad-hoc) yang diadakan setiap tahun tidak melebihi 10% dari program latihan yang dirancang setiap tahun

Bahagian Pengurusan Dan Perundangan Tanah

 

Bahagian Ukur Dan Pemetaan

 

Bahagian Teknologi Maklumat

1   

BUP – 1 kursus baharu diwujudkan pada bulan Mei UG15/24

 

 

Pengurusan Aduanvii. Memberi maklum balas kepada setiap aduan dan pertanyaan dalam tempoh selewat-lewatnya (1) hari

Seksyen Perhubungan Awam,

Bahagian Pentadbiran Dan Kewangan

    Tiada aduan
Pengurusan Kewanganviii.  Menyelesaikan bil-bil bayaran selewat-lewatnya 14 hari

Seksyen Kewangan,

Bahagian Pentadbiran Dan Kewangan

126 bil

(RM419,123.27)

100

Jan – Mei:

516 bil (RM1,307,438.94)

 

Perkhidmatan Perpustakaan

ix. Menyediakan khidmat perpustakaan setiap hari bekerja mulai 8.30 pagi hingga 5.00 petang dan dilanjutkan sehingga pukul 7.00 malam bagi hari yang terdapat program kursus di kampus INSTUN

 

Seksyen Perpustakaan & Penerbitan, Bahagian Penyelidikan Dan Pembangunan

3

program

 

1061

kekerapan pengunjung mengunjungi perpustakaan

 

148  penyertaan ke program yang dilaksanakan

   

Program

  1. Jom Sihat
  2. Program Pembudayaan Ilmu – Lawatan Ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur
  3. Program Galakan Membaca – Cuti Sekolah @ Perpustakaan INSTUN (Fun@Library) – Jom Cari Kawan-Kawan Tok Bah di Perpustakan
Skip to content