Disember 2019 Perkhidmatan |
Janji |
Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
Melebihi Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
Jumlah Perkhidmatan |
||
Jumlah |
% |
Jumlah |
% |
|||
(Jumlah perkhidmatan disampaikan yang menepati tempoh/standard yang ditetapkan) |
(Peratus perkhidmatan disampaikan yang menepati tempoh/standard yang ditetapkan) |
(Jumlah perkhidmatan disampaikan yang melebihi tempoh/standard yang ditetapkan) |
(Peratus perkhidmatan disampaikan yang melebihi tempoh/standard yang ditetapkan) |
|||
Pengurusan Latihan |
i. Membangun dan menambahbaik modul/ kurikulum kursus sekurang-kurangnya sekali dalam setahun |
Satu (1) bengkel modul telah diadakan pada 5-7 Ogos 2019 untuk kursus-kursus latihan yang akan diadakan pada tahun 2020. |
100% |
0 |
0 |
Bagi tahun 2020, sebanyak 140 program latihan telah dirancang. |
ii. Mengedarkan Buku Program INSTUN kepada pelanggan sebelum 15 Disember pada setiap tahun |
Sebanyak 200 Buku Program Latihan untuk tahun 2019 telah diedarkan kepada pelanggan pada 6 Disember 2019. |
100% |
0 |
0 |
1 kali |
|
iii. Mengedar surat pelawaan kursus kepada pelanggan/ peserta selewat-lewatnya 3 minggu sebelum tarikh kursus |
Semua surat diberi kepada peserta pelbagai kursus dalam tempoh tiga (3) minggu sebelum tarikh kursus. |
100% |
0 |
0 |
Semua surat pelawaan bagi mengikuti program/kursus dibuat secara edaran manual, laman web dan eSPEK selewat-lewatnya 3 minggu sebelum tarikh kursus. |
|
iv. Memaklumkan peserta kursus mengenai pembatalan kursus selewatnya-lewatnya 1 (satu) minggu sebelum tarikh kursus |
13 makluman pembatalan dilakukan dalam tempoh 1 minggu sebelum tarikh kursus. |
100% |
0 |
0 |
Makluman pembatalan / penangguhan telah dilakukan dalam tempoh 1 minggu sebelum tarikh kursus iaitu: – 7 kursus daripada BPPT: Ø 1 kursus batal Ø 6 kursus tangguh 4 kursus daripada BUP: Ø 4 kursus tangguh 2 kursus daripada BTM: Ø 1 kursus batal Ø 1 kursus tangguh |
|
v. Melaksanakan tidak kurang daripada 90% program latihan yang dirancang setiap tahun |
134 kursus yang dirancang hingga Disember bagi tahun 2019.
|
100 % |
0 |
0 |
134 kursus (sehingga 31 Disember 2019) daripada 134 kursus yang dirancang telah dijalankan. 55 kursus daripada BPPT; 50 kursus daripada BUP; 25 kursus daripada BTM; dan 4 kursus umum daripada Unit Integriti. |
|
vi. Memastikan kursus tidak dirancang (ad-hoc) yang diadakan setiap tahun tidak melebihi 10% dari program latihan yang dirancang setiap tahun |
Dua (2) kursus tidak dirancang dilakukan sepanjang tahun 2019. |
0% |
0 |
0 |
Tiada kursus tidak dirancang dilakukan dalam bulan Disember 2019. |
|
Pengurusan Aduan |
vii. Memberi maklum balas kepada setiap aduan dan pertanyaan dalam tempoh selewat-lewatnya (1) hari. |
Tiada aduan diterima. |
100% |
0 |
0 |
Tiada aduan diterima secara e-mel dan telah diselesaikan dalam tempoh 24 jam. |
Pembayaran Bil |
viii. Menyelesaikan bil-bil bayaran selewat-lewatnya 14 hari |
1,440 bil-bil diselesaikan dalam tempoh 14 hari. |
100% |
0 |
0% |
Sebanyak 1,440 bil/invois berjumlah RM4,359,287.76 telah diproses kurang dari 14 hari bagi tempoh Jan-Dis 2019. |
Perpustakaan |
ix. Menyediakan khidmat perpustakaan setiap hari bekerja mulai 8.30 pagi hingga 5.30 petang dan dilanjutkan sehingga pukul 6.00 petang. |
Dilakukan dan berterusan. |
100% |
0 |
0 |
Sebanyak 34 judul buku telah dipinjam oleh peserta kursus (Jan-Apr 2019). Perpustakaan masih ditutup untuk proses penyusunan semula selepas kerja-kerja naiktaraf sehingga 6 Januari 2019. |